Lätt att se vad Europaparlamentet gör
Du kan följa Europaparlamentets arbete från din dator hemma.
Du kan också gå till ett informationskontor.
Alla huvudstäder i EU-länderna har ett informationskontor.
Parlamentets webbplats
www.europarl.europa.eu är Europaparlamentets webbplats.
Där kan du hitta information på ditt eget språk.
Du kan skicka frågor och läsa om vad Europaparlamentet arbetar med.
www.europarltv.eu är en webbplats där du kan se
videor från Europaparlamentet.
Ibland kan du se direktsändning från Europaparlamentets möten.
Frågor?
Du kan skicka frågor till Europaparlamentet.
De svarar på nästan 30 000 frågor varje år.
Du kan besöka Europaparlamentet
Du kan komma till städerna Strasbourg, Bryssel eller Luxemburg
och vara med på Europaparlamentets möten
och träff a de politiker som du har röstat på.
Prata med enheten för besök och seminarier så får du veta hur du gör.
Du kan komma tillsammans med andra i grupp eller ensam.
Informationskontoren hjälper dig
Alla huvudstäder i EU-länderna har informationskontor.
Där kan du få broschyrer, cd-skivor och dvd-skivor med information om EU.
Informationskontoren ordnar besök för studenter,
skolelever och besöksgrupper.
Informationskontoren ordnar också möten
där ledamöter från Europaparlamentet och medborgare i landet
kan diskutera viktiga frågor om EU:s framtid.
Kontakta dina ledamöter
Alla ledamöter i Europaparlamentet har en egen webbsida
på Europaparlamentets webbplats.
Där kan du hitta ledamöternas namn, adress, telefonnummer, e-postadress
och mycket annan information om dem.
Du kan kontakta dem om du vill.














